top of page
Keresés

Egy hónappal a műtét után


Varratszedés után a fő problémát az jelentette, hogy bár a sebész azt mondta, hogy 1-2 napon belül elmúlik, még egy hét után is eláztatott a váladék minden délelőtt. Azt mondták, hogy szappan ne érje, csak zuhanyozzak és betétet használjak. Hát elég sok betét fogyott.

Email-ben megkerestem a sebészt, aki azt kérte, hogy menjek be hétfőn az osztályra, Ott aztán kiderült, hogy az én sebészem nincs ott, éppen műt, sőt az összes orvos a műtőben van A kötözős nővér megnézte, szerinte sipoly van, de ő nem tehet semmit, csak orvos láthatja el a sebet (a sipolyt).  Megígérte, hogy amint kijön a műtőből az orvosom szól neki. Még aznap délután hívtak telefonon az osztályos irodából, hogy az orvos üzeni (?), hogy ő másnaptól szabadságon van, de másnap menjek ismét reggel, és egy kolléga megnézi a sebet (Elnézés kérés nem volt az üzenetben).

Másnap reggel ismét elvitt a lányom a Kórházba (egyedül sajnos még nem jutottam volna oda), akkor végig vártuk, amíg a kötözőszobában nagytakarítást végeznek és csak utána tudott foglalkozni velem az orvos. Ő nem beszélt sipolyról, csak mintát vett a váladékból, ami nem volt kellemes.

Utána megkérdeztem, hogy esetleg utána tudna-e nézni a szövettani eredményem állapotának a gépben. Vártunk az osztályos iroda előtt, majd megkaptuk a szövettani eredményt, ami szerint máshol nem volt daganat és áttét sem, a Tápcsatorna Bizottság kemoterápiát javasolt (!!??) És megkaptuk az aznapi Ambuláns lapot, amely szerint csütörtökön kellene a saját orvosomhoz kontrollra menni, illetve a mintavétel eredményéért.

A lányom közben mondta, hogy csütörtökön nem tud újból elhozni, mivel a hétfő-keddi miatt is már sok ledolgozni valója lesz, de csütörtökön team building-je is lesz, amin ott kell lennie.

Természetesen mellbe vágott a hír, hogy bár a szövettannal minden rendben, mégis kemoterápiára akarnak küldeni ismételten, de a sebész orvos csak annyit mondott, hogy majd hívnak telefonon és onkológushoz fognak irányítani. Arról nem is beszélve, hogy varratszedéskor azt mondta az orvosom, hogyha rendben a szövettani lelet, akkor hozzá irányítanak vissza.

Már a hazafele úton is nagyon fájt a fenekem, a megbolygatott seb miatt és aznap és másnap is így maradt. Másnap (hogy ne unatkozzak) a hasam is nagyon fájt a köldököm körül, annyira, hogy kiegyenesedni sem tudtam. Mivel fáj a fenekem egyébként is úgy megyek, mint aki beszart. Ja, és nagyon sűrűn kell menni pisilni is, ami nem tudom, hogy felfázás-e (nagyon szeles idő volt kedden és nekem a váladék miatt elég nedves volt ott lent minden), vagy a váladékkal van összefüggésben, mert a fenekem kiporosodása szerintem ennek “köszönhető”.

Aznap a nap befejezéseként este egymás után két zsák is levált. Moshattam a ruhámat, ágyneműmet. Rájöttem, hogy ez a két zsák az újonnan bontott dobozból származik, így van esélye, hogy az egész doboz gyári hibás, vagy rosszul volt tárolva.

Ismét írtam a sebésznek, hogy másnap nem tudok menni kontrollra, mert a lányom nem tud elvinni (a héten már harmadszor) és ráadásul nagy fájdalmaim vannak.

Másnap (csütörtökön) délután csupán azt a választ kaptam, hogyha nem tudok menni csütörtökön, akkor hétfőn keressem meg az osztályon a kötözős nővért (ebben a levélben sem volt elnézést kérés, de a váladékminta eredményről sem esett szó, fájdalmaim enyhítésére sem kaptam tanácsot. Megint elgondolkodtam, hogy ezt a fajta beteggel való kommunikációt az egyetemen tanítják?).


Közben persze igyekeztem volna valami fájdalomcsillapítóval segíteni magamon, de azt már nem bírja a gyomrom. Egyik ismerősöm elment a házi orvosomhoz, hogy kérjen nekem gyógyszert, ahol azt “tanácsolták”, hogyha nem bírja a gyomrom akkor ne szedjem, de nem kaptam helyette másikat.

Most az elkövetkezendő hétvégét nem tudom, hogy fogom bírni, ha fokozódnak a bajaim, akkor lehet ügyelet lesz belőle és ezért voltam kétszer a Kórházban, ezért írtam az orvosomnak…

Nincs más út, magamat kell meggyógyítanom..

Elkezdtem szedni:

  • kurkuma + gyömbér tablettá

  • ttőzegáfonya kapszulát

  • Nospa

  • Algoflex  Forteg

  • yomorvédő

  • Humana elektrolit

  • Centrum multivitaminKabi

  • Glutamin

  • Protexin Balance

  • Rózsagyökér kapszula

A fenekemet pedig

  • Aloe Vera First Aid-el fújogatom, főleg a sebet

  • Aloe Vera Gelly krémmel kenegetem az összevarrt részt

Nem tudom, hogy jót csinálok-e vele, hogy a fentieket elkezdtem használni. Mindenesetre tegnap este már éreztem jótékony hatását. Lefekvés előtt nem fájt a hasam és műtét óta először úgy éreztem, mintha nem lenne rajtam zsák..

Elég nehéz a sztómás diétát betartva étkezni. Mivel leginkább csak fetrengeni tudok, így mostanában nem tudok főzni, ezért többnyire csak tökfőzeléket, vagy krumplifőzeléket tudok rendelni. Sajnos az éttermek nincsenek tekintettel a sztómásokra


Most mértem magam, 47,4 kg vagyok.., ami nagyon kevés.


A ZSÁK-LEVÁLÁSOKRÓL.


Kedden (2017.09.12.)

A első zsák 24 óra után este alul engedett el, ott jött ki egy kis tartalom, szerencse, hogy otthon történt. Kétségbeestem, hibáztattam magam. Gyorsan kicseréltem, nem sokára lefeküdtem aludni, de ott megint éreztem, hogy baj van..  Megint alul engedett el egy kicsit. Most az ágyneműt is ki kellett mosni. A Coloplast zsákja volt. A kórházba kaptam néhány darabot /5-6 db), eddig azt használtam, ez a két levált zsák viszont az új dobozból volt, amit már nekem írtak fel. Nem tudom, hogy merjem-e használni a többit, vagy mind ilyen lesz..

A Van holnap! Zsákos Alapítványtól kaptam néhány termékmintát, abból tettem fel egy B.Braun zsákot. Hát ez nagyon jó, a ragasztós felülete olyan, mintha gyurma lenne. Ez kedd estétől szombat reggelig volt fenn. Tudomásom szerint a sztómásnővérnek kellett volna biztosítania, hogy több gyártó zsákját is kipróbálhassam, de később rájöttem, hogy ezt tőle hiába várom.

A termék-minták közül a Dansac leeresztőset tettem fel szombat reggel. Szúró érzésem volt egész nap, vasárnap reggelre a felső részénél levált és egy kis tartalom kijött, moshattam mindenemet.

Most újból B.Braunt tettem fel, de sajnos ebből a fajtából már csak egy maradt.. Mikor végeztem volna a tisztogatással és tettem volna fel az új zsákot, a sztómából jött egy kis széklet, szerencsére a a nejlonzacskó (bugyiba tűrve) felfogta, de a tisztogatást kezdtem elölről, így sikerült a mai zsákcsere. Sajnos, a reggeli órák miatt a vérnyomáson nagyon alacsony volt, közben az ájulással is küzdöttem..erre valamit ki kell még találnom..

Sajnos a sztóma alatt nagyobb lett a piros foltom (bőrgyulladás, irritáció)


2017.09.18. Hétfő

KONTROLL


Voltam ismételten a sebésznél. Kitisztította a fenekemen a sebet, és megnézte a sztómát is. Olyan ügyesen vette le a zsákot, hogy egyáltalán nem fájt. A sztómámra azt mondta, hogy így kell kinéznie egy sztómának – nem azért mondja, mert ők csinálták-, de igen. Elmagyarázta, hogy a műtéttel megbolygatott belek miatt fáj a hasam a köldök-körül, elég hosszú távú folyamat  mire, megnyugszik, beáll.. A váladékra ismét azt mondta, hogy magától, lassan, el kell múlnia. Szóval, igazából, minden a legnagyobb rendben van, fáj a hasam, fáj a fenekem, de idővel majd elmúlik..


És itt vagyok, megvagyok, de senkinek nem ajánlom, hogy ezt a műtét utáni időszakot egyedül csinálja végig. Szörnyű, kin-keserves, amikor az életben-tartás is megerőltető feladat.


Szóval, műtét után 5 héttel szűnt meg a fenekem lévő seb váladékozása. Viszonylag tudok ülni, a rövid séták már nem fárasztanak ki annyira és nincsenek olyan rosszulléteim közben (kiszáradásos, ájulás tünetek). Tegnap volt az első nap, hogy már egy kicsit tudtam itthon tevékenykedni (nem nagy dolgok). Szóval nehéz időszak ez, főleg egyedül. Azt hittem gyorsabb lesz a felépülés.

#kontroll #,utetutan #sztoma >stoma #sztomazsak,

23 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Post: Blog2_Post
bottom of page