top of page
Keresés

Műtétre felkészítés

Onkopszichológus

Felkészítés hasi műtétre



Kétszer is módosítani kellett az időpontot, de ma végre sikerült összehozni a találkozót. Igazából ma is a Szent László Kórházba kellett volna mennem, ahogy a professzor úr mondta, múlt hétfőn, de én akkor elhatároztam, hogy nem megyek többet oda, mert időpocséklás.


Kicsit megnyugtatott. Azt mondta, hogy a sebészek biztos, hogy megtesznek mindent a sztóma elkerülésére. Részletesen elmagyarázta, hogy mi fog történni műtét előtt, és hogy előfordulhat, hogy az intenzívre visznek műtét után, ne ijedjek meg tőle. A műtét előtt előfordulhat, hogy akár félórát is kell várni a műtő előkészítésére, amikor már betoltak a műtő elé, próbáljak relaxálni. Ki is próbáltuk a relaxációs gyakorlatot. (Jó volt!)


Elmondta, hogy hol, milyen csövek fognak kilógni belőlem műtét után, Általánosságban arra készített fel, hogy a nővérek tanácsait  tartsam be, az orvosok és nővérek túlterheltek, ezért lehet, hogy nem azonnal reagálnak a kérésemre, kérdésemre, de legyek kitartó, mert amikor van egy kis szabadidejük, akkor segítenek.


És akkor egy kicsit bővebben arról, hogy miért is időpocséklás a Szent László: A professzor úr a nagy hasmenéses időszakomban, annyit mondott hogy ez a kemo szövődménye, járjak infúzióra. Ha eljárok tudják adni, ha nem járok nem tudják adni. Ha a hasmenésem nem szűnik meg, akkor megműteni sem lehet. Hogy milyen műtét várható, azt ő nem tudja, majd a Ct után lehet tudni, majd megszervezi a műtétet, de legutóbb már csak annyit mondott, hogy majd visszaküld a Dél-pesti Kórházba. A szájszárazság is a kemo szövődményem igen – mondta és nem tanácsolt semmit, nem adott semmit ellene. Ja és azt is mondta hasmenéses hétvége után, amikor majdnem kiszáradtam, hogy ez belgyógyászati probléma, ez pedig egy onkológia, nekem nem onkológiai problémám van. Miután a kemotól voltam rosszul.. Kb. ez az összes. a kezelés kiírásán túl, amit egyáltalán kommunikált felém. A kezelések megkezdésekor alá kellett írnom egy papírt, amin olyan kérdések voltak, hogy kaptam-e tájékoztatást a kezelésről, vagy arról, hogy milyen alternatívák jöhetnek még szóba, mindre nemmel válaszoltam, mert nem kaptam semmilyen tajtékoztatást. És ő volt az én onkológusom, akiben meg kellett volna bíznom

0 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Post: Blog2_Post
bottom of page